کاراچی: در میان فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه ، بیشتر پاکستانی ها به دنبال برقراری ارتباط در رسانه های اجتماعی هستند و به طور فزاینده ای به رسانه های ویدئویی برای کار و سرگرمی متکی هستند و به دنبال برنامه های دولتی برای رفع نگرانی های کووید -19 هستند.
در حالی که طبق آمار اداره مخابرات پاکستان (PTA) ترافیک کلی اینترنت در این کشور 15 درصد افزایش یافته است ، بیشتر پهنای باند برای استفاده از شبکه های اجتماعی مصرف می شود.
Dawn استفاده از اینترنت در پاکستان را بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط SimilarWeb و Apptopia – خدمات تجزیه و تحلیل وب که به ترتیب داده های ترافیک وب سایت ها و برنامه ها را ارائه می دهند ، تجزیه و تحلیل کرد.
درصد ترافیک وب سایت ها و برنامه های برتر از 26 فوریه (زمانی که اولین مورد Covid-19 در پاکستان گزارش شد) تا 9 آوریل محاسبه شد. داده های برنامه فقط برای کاربران Android در پاکستان اعمال می شود.
صرف زمان بیشتر در شبکه های اجتماعی
با ممنوعیت گردهمایی های اجتماعی ، کاربران پاکستانی به دنبال برقراری ارتباط در فیس بوک ، واتس اپ و توییتر هستند ، زیرا تعداد کاربران فعال در این دوره افزایش چشمگیری داشته است.
جالب است که داده های SimilarWeb و Apptopia نشان می دهد که افراد بیشتری در مقایسه با برنامه های تلفن های هوشمند خود از رایانه های رومیزی (رایانه/لپ تاپ) خود برای دسترسی به بسترهای رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
در طول شیوع Covid-19 در پاکستان ، استفاده از وب سایت فیس بوک در مقایسه با افزایش 2.8pc در کاربران برنامه ، 6.94pc افزایش یافت. با افزایش روزافزون نیاز به اتصال از طریق پیام رسانی به دلیل دور شدن دفاتر و مدارس ، میزان استفاده از دسکتاپ WhatsApp نیز 23.5 درصد افزایش یافته است.
به طور مشابه ، کاربران دسکتاپ برای توییتر شاهد افزایش 22.84pc بودند زیرا افراد بیشتری به دنبال به روزرسانی های مربوط به Covid-19 هستند-که اغلب در توییتر منتشر می شوند.
اتکا به رسانه های ویدئویی
از سیاست تا تحصیل ، آموزش تناسب اندام گرفته تا پزشکی از راه دور ، تجربیات تجاری و اجتماعات (حتی مراسم تشییع جنازه) همه به صورت آنلاین تغییر کرده اند. برای اولین بار در تاریخ سیاسی کشور ، حتی جلسات کابینه و مشارکت دولت به صورت آنلاین از طریق پیوندهای ویدئویی انجام می شود.
روند جدید به برنامه های کنفرانس ویدئویی مانند زوم کمک فوق العاده ای کرده است. علاوه بر تسهیل کار از راه دور ، نقطه اصلی فروش این پلتفرم این است که تماس های ویدیویی 45 دقیقه ای رایگان با حداکثر 100 نفر را همزمان ارائه می دهد.
به گفته PTA ، ترافیک رسانه های ویدئو کنفرانس پنج برابر شده است. داده ها نشان می دهد که از تنها 4،149 کاربر در 26 فوریه ، استفاده از دسکتاپ Zoom در 8 آوریل به 84،469 کاربر افزایش یافته است. به طور مشابه ، کاربران برنامه آن از 5،404 به 23،000 در 44 روز افزایش یافته است.
اما برخی از الگوها ثابت می مانند. از نظر رتبه بندی کلی ، YouTube محبوب ترین وب سایت در پاکستان است که از نظر افزایش ترافیک 4.30 pcc رشد داشته است.
مردم همچنین بیشتر به خدمات سرگرمی مانند Netflix وابسته شده اند. از حدود 36000 کاربر رومیزی در 26 فوریه ، این پلت فرم در حال حاضر بیش از 87000 نفر از خدمات پخش رسانه در پاکستان استفاده می کند. به منظور مطابقت با افزایش تقاضا ، بستر پخش رسانه ای Netflix بالاترین جریانهای پهنای باند را در پاکستان حذف کرده است. این تصمیم برای کاهش ترافیک گرفته شده است تا کاربران بیشتری بتوانند از این سرویس استفاده کنند.
افراد بیشتری به پورتال شهروندان روی می آورند
در بحبوحه قرنطینه و با افزایش تعداد کل موارد ابتلا به کووید -19 در پاکستان ، شهروندان به این موضوع روی آورده اند
پورتال های دولتی به نگرانی های خود رسیدگی کنند. از 9 آوریل ، برنامه پورتال شهروندان دولتی محبوب ترین برنامه در کشور بود. از زمانی که اولین مورد ویروس کرونا در کشور گزارش شد ، کاربران فعال روزانه این برنامه 73.71 درصد افزایش یافته است.
یکی دیگر از ابتکارات دیجیتالی در روند صعودی ، Insaf Imdad App است. این برنامه بسیار منحصر به فرد است زیرا فقط در 31 مارس راه اندازی شد ، اما طبق داده ها به سرعت در بین بارگیری های محلی افزایش یافت. این برنامه توسط دولت پنجاب برای ثبت نیازمندان برای دریافت کمک در طول همه گیری کووید -19 توسعه یافته است. این روند 14 بار بارگیری در روز را نشان می دهد که در سمت بالاتر قرار دارد.
لودو سرگرمی ملی است
از دوره مورد تجزیه و تحلیل ، برنامه های بازی Ludo Star و Ludo King به عنوان سرگرمی مورد علاقه کشورها در قرنطینه ظاهر شده اند. Ludo Star یک بازی Ludo است که رایگان است و می تواند بین دوستان و خانواده بازی شود.
استفاده از Ludo Star 82.93pc افزایش یافته است ، در حالی که استفاده روزانه از Ludo King نیز بیش از 40pc افزایش یافته است.
منتشر شده در سپیده دم ، 14 آوریل 2020