ایوان برای اولین بار در بازار سهام خود ظاهر می شود ، همانطور که از طریق پخش مستقیم در میدان تایمز نیویورک مشاهده شد.
مت ارلیچمن ، کارآفرین سریالی ، پس از مواجهه با چالش هایی در حین ساخت خانه خانواده اش ، الهام گرفت که ایوان را راه اندازی کند. هشت سال بعد ، او فقط شرکت عمومی را از همان خانه برد.
مدیرعامل ایوان از طریق ویدیویی از سیاتل صبح پنجشنبه با تشکر از کارکنان ، سرمایه گذاران و شرکای شرکت قبل از به صدا در آمدن زنگ افتتاحیه Nasdaq گفت: "ما اکنون این فرصت را برای ساختن آنچه که برای آن برنامه ریزی کرده ایم به دست آورده ایم."
و با این کار ، شرکت فناوری خدمات خانگی مستقر در سیاتل اولین بورس خود را آغاز کرد-بیش از 322 میلیون دلار از طریق ادغام با PropTech Acquisition Corp. ، یک شرکت خرید عمومی با معامله عمومی عمومی و سرمایه گذاری خصوصی از شرکت مدیریت ولینگتون ، بیش از 322 میلیون دلار جمع آوری کرد.
سرمایه بازار Porch در اولین عرضه عمومی خود بر اساس قیمت اولیه سهم 15 دلار برای هر سهم و مبلغ نقدی موجود 1 میلیارد دلار بود. این شرکت که اکنون به طور رسمی به عنوان گروه ایوان معروف است ، با نماد تیک تیک "PRCH" معامله می کند.
نماد تیک تیک PTAC اکنون در 24 دسامبر به طور رسمی به PRCH تغییر می کند. کریسمس بر همه افرادی که طی این سالهاPorchGroup ،PorchDotCom ،hireahelper و ISN را با من ساخته اند مبارک باد!
– مت Ehrlichman (mattehrlichman) 22 دسامبر 2020
Porch پنجمین شرکتی از ایالت واشنگتن است که در سال 2020 به بازار عمومی رفت و به شرکت بازاریابی ZoomInfo پیوست. شرکت های بیوتکنولوژی Silverback Therapeutics و Athira Pharma؛ و شرکت فناوری بهداشت Accolade.
این یکی از حدود 220 شرکتی است که امسال با ادغام با یک شرکت خرید ویژه یا SPAC جهش کرده است. همچنین به عنوان شرکت های چک چک شناخته می شوند ، آنها از طریق IPO های شخصی خود سرمایه جمع آوری می کنند ، سپس از درآمد حاصل برای خرید استفاده می کنند.
نمونه اخیر شرکت خرید خانه مسکونی Opendoor Technologies مستقر در سانفرانسیسکو بود که روز دوشنبه از طریق SPAC به عنوان یک ناقل احتمالی برای اولین شرکت Porch به عنوان یک شرکت دیگر در بخش املاک و مستغلات عمومی شد. سهام Opendoor قبل از سقوط در روزهای اخیر در اولین روز معاملات خود 6 درصد جهش کرد.
سهام ایوان کمی بالاتر از 15 دلار برای هر سهم در حال حرکت بود ، کمی بالاتر از قیمت بسته شدن PropTech 14.81 دلار در روز قبل ، تا ساعت 7:35 صبح به وقت اقیانوس آرام صبح روز پنجشنبه ، حدود یک ساعت پس از معامله.
غلبه بر تنگنای نقدی
برای Porch ، اولین نمایش یک دوره جدید را نشان می دهد و یک تزریق سرمایه مورد نیاز را فراهم می کند.
هشت سال پیش تأسیس شد ، Porch هنوز به سود خود نرسیده است. بر اساس گزارشات عمومی انجام شده در رابطه با ادغام PropTech ، این شرکت سال گذشته 103 میلیون دلار خسارت با درآمد 77.6 میلیون دلار داشته است. موجودی نقدی آن تا ماه ژوئن 3.9 میلیون دلار بود. بر اساس بیانیه ثبت S-4 ، در پایان سال گذشته ، ضررهای مکرر و کمبود سرمایه در گردش ، حسابداران این شرکت را وادار کرد "در مورد توانایی خود برای ادامه فعالیت" تردید اساسی "ایجاد کنند.
با تأیید تقریباً یکجانبه سهامداران PropTech ، Porch 173 میلیون دلار از طریق ادغام دریافت می کند ، بعلاوه 150 میلیون دلار از ولینگتون ، و بیش از 322 میلیون دلار درآمد ناخالص قبل از هزینه های معامله و پرداخت بدهی به آن می دهد.
مدیر ارشد و بنیانگذار ایوان مت ارلیچمن در اوایل این هفته از طریق Zoom در دفتر خانه اش صحبت می کند. پشت سر او لوگوهای چهار شرکتی است که به عنوان موسس یا مدیر اجرایی با آنها در ارتباط بوده است: CampRegister ، Thriva ، ActiveNetwork و Porch.
این معامله "با پیشروی ما ترازنامه بسیار قوی به ما می دهد که می توانیم از آن برای کسب و کار خود به صورت ارگانیک و معدنی و با خریدهای مناسب استفاده کنیم."
این شرکت در ابتدای ماه جاری به سرمایه گذاران گفت که انتظار دارد در سال آینده حداقل چهار ارائه دهنده نرم افزار به عنوان خدمات دیگر را خریداری کند.
Porch در سال 2012 تأسیس شد و بیش از 120 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر در طول عمر خود به عنوان یک شرکت خصوصی از سرمایه گذاران از جمله SVAngel ، Valor Equity Partners ، Founders Fund ، Battery Ventures ، Moderne Ventures و دیگران جمع آوری کرد. سرمایه گذار دیگر Lowe's Home Improvement بود که یکی از شرکای اولیه Porch بود و در اوایل تاریخ این شرکت خدمات بهسازی خانه را از طریق بازار Porch به مشتریان خود ارائه می داد.
Proptech Acquisition Corp توسط مدیرعامل های مشترک توماس هنسی و جوزف بک ، دو سرمایه گذار مستقر در لس آنجلس که قبلاً به عنوان مدیران ارشد سرمایه گذاری در اداره سرمایه گذاری ابوظبی کار می کردند ، رهبری می شود. این شرکت در سال 2019 با عرضه اولیه 172.5 میلیون دلار به قصد انجام چنین معامله ای به بازار عمومی رفت.
ارلیچمن گفت ، ایوان مقر خود را در سیاتل خواهد داشت ، اما به طور کلی از نظر جغرافیایی بیشتر توزیع شده است. بر اساس پرونده های SEC ، این شرکت تا ژوئن 2020 دارای 370 کارمند تمام وقت بود که اکثر آنها در ایالات متحده بودند و 539 پیمانکار مستقل دیگر نیز در پشتیبانی ، عملیات و فروش ، در درجه اول در مکزیک و هند مشغول به کار بودند.
چگونه ایوان محوری شد
در این عکس فایل ارائه شده توسط Porch در سال 2013 ، مدیر ارشد Matt Ehrlichman بیرون از خانه خود ایستاده است ، در آن زمان در حال ساخت.
ارلیخمن پس از تجربه شخصی خود در ساختن خانه او را متقاعد کرد که نیاز به یک بازار آنلاین بهتر برای خدمات خانه دارد ، این شرکت را تأسیس کرد.
پس از تمرکز اولیه بر ارائه داده های بهبود خانه به مصرف کنندگان ، Porch دوباره خود را به عنوان ارائه دهنده برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای شرکت های خدمات خانگی اختراع کرد. این پول از مجوزهای نرم افزاری و هزینه های معامله ای که هنگام اتصال خریداران خانه به مهاجران ، نمایندگان بیمه ، شرکت های اتوماسیون و امنیت خانه ، شرکت های تلویزیونی/اینترنتی و سایر ارائه دهندگان خدمات دریافت می کند ، درآمد دارد.
ایرلیچمن گفت: نقص در مدل تجاری اصلی Porch یکی از درس های کلیدی بود که در روزهای اولیه این شرکت آموخت.
وی گفت: "ما در پروژه های خانگی به مردم کمک می کردیم ، اما واقعیت این است که ارزش آن مصرف کننده نسبتاً پایین بود."
طبق مدل تجاری جدید آن ، شرکت ها می توانند هزینه های مکرر را برای استفاده از نرم افزار بپردازند ، یا اگر موافقت کنند که Porch به اطلاعات مربوط به خریداران خانه دسترسی پیدا کند ، می توانند به صورت رایگان از نرم افزار استفاده کنند. ارائه اولیه سرمایه گذاران برای ادغام PropTech این سناریوی اخیر را به عنوان گزینه ترجیحی شرکت توصیف کرد. طبق ارائه ، مشتریانی که داده ها را به اشتراک می گذارند ، 6 برابر ارزشمندتر از هزینه پرداخت نرم افزار هستند.
ایوان این اطلاعات را جلوتر از بسیاری دیگر دریافت می کند و از آن به عنوان یک مزیت استراتژیک استفاده می کند و در هنگام تصمیم گیری عمده برای خریداران خانه ، به عنوان دربان خدمت می کند.
"همه این خدمات بسیار باورنکردنی برای مصرف کننده و ارزش فوق العاده بالایی دارند که واقعاً تجارت ما را آسان تر و مقیاس پذیرتر کرده است و مقدار زیادی از این رشد و پتانسیلی را که ما شاهد آن بوده ایم ، واقعاً باز کرده است." به
این شرکت کل بازار آدرس پذیر خود را 220 میلیارد دلار برآورد کرده است.
ایوان در چند سال اخیر سهم بازار در زمینه نرم افزار و خدمات خانگی را از طریق خریدهای متعددی به دست آورده است. می گوید حدود 11000 شرکت از نرم افزار آن استفاده می کنند که از طریق مارک های Porch مانند HireAHelper و Insurance Support Network ارائه می شود.
ارائه سرمایه گذاران برای معامله در ماه ژوئیه برای اولین بار منابع مالی Porch را افشا کرد و نشان داد که درآمد بیش از 55 درصد از 36 میلیون دلار در سال 2018 به 57 میلیون دلار در سال 2019 افزایش یافته است ، به ترتیب با زیان 29 و 30 میلیون دلار قبل از مالیات.
Porch در آن زمان گفت که پیش بینی می کند 73 میلیون دلار درآمد برای سال 2020 داشته باشد و زیان قبل از مالیات را به 10 میلیون دلار کاهش دهد. این شرکت 120 میلیون دلار درآمد در سال 2021 پیش بینی کرده بود و سود آن قبل از مالیات 7 میلیون دلار بود.
این شرکت راهنمای خود را در فراخوان سرمایه گذار در ماه دسامبر به روز نکرد ، اما ارلیچمن گفت که در سه ماهه اول سود خود برآوردهای جدیدی ارائه می دهد.
سال غلتکی
Porch به شرکتهای فناوری Redfin و Zillow در سیاتل ملحق می شود و به عنوان شرکت های تجاری معامله می شوند که ثروت آنها به بازار املاک نزدیک است.
به گفته ارلیخمن ، تجارت ایوان وقتی ضربه بزرگی به خود گرفت وقتی که همه گیری در اوایل سال تقریباً مسکن مسکن را مسدود کرد ، قبل از اینکه در نیمه دوم سال با بازار مسکن روبه رو شود. سوابق نشان می دهد که Porch در ماه آوریل از طریق برنامه حفاظت از حقوق وزارت خزانه داری ایالات متحده 8.14 میلیون دلار وام بخشیدنی دریافت کرد.
این شرکت در یک پرونده SEC می گوید: "از مارس 2020 تا ژوئن 2020 ، ما حقوق برخی از کارکنان را کاهش دادیم و برخی از کارمندان را به طور جزئی یا کامل از کار خارج کردیم. پس از این مدت ، ما برخی از کارکنان را که از کار اخراج شده بودند ، بازنگشتیم. پس از ژوئن 2020 ، ما به برخی از کارکنان اجازه دادیم تا بخشی از غرامت خود را به جای حقوق به صورت خالص دریافت کنند. "
ارلیچمن گفت ، تجارت ورچ باید از ادامه قدرت بازار مسکن تا سال آینده سود ببرد. وی گفت: "ما از نظر اقتصاد کلان در موقعیت بسیار قوی هستیم ، زیرا افراد بیشتری خانه می خرند ، افراد بیشتری از مراکز شهرها خارج می شوند ، افراد بیشتری فضای بیشتری می خواهند."
ارلیکمن ، بزرگ شده در منطقه سیاتل ، در دانشگاه استنفورد تحصیل کرد. او یکی از شرکتهای نرم افزاری کمپ تابستانی CampRegister را تأسیس کرد که به شرکت نرم افزاری مدیریت رویدادهای Thriva تبدیل شد. Thriva در سال 2007 به مبلغ بیش از 60 میلیون دلار به Active Network Inc فروخته شد ، جایی که ارلیچمن مدیر ارشد استراتژی پیش از IPO 2011 و پس از آن بود.
ارلیخمن در گفتگو با GeekWire در کافی شاپ سیاتل در سال 2013 گفت که یکی از اهداف او ایجاد "شرکت بزرگ بعدی سیاتل" بود. وی با یادآوری این هدف در هفته جاری ، گفت که موقعیت جدید سرمایه شرکت و دسترسی به بازارهای عمومی باعث می شود که موقعیت بهتری برای دنبال کردن این فرصت باشد.
با این حال ، این بار ، او از طریق خانه زوم ، جایی که در طول پروسه عمومی گرفتن شرکت ، به دلیل همه گیری ، در آنجا صحبت می کرد ، صحبت می کرد.
او گفت: "این خانه ای است که از همه چیز الهام گرفته است." "این دایره کامل است."
تابع! (f، b، e، v، n، t، s)
{if (f.fbq) return؛ n = f.fbq = function () {n.callMethod؟
n.callMethod.apply (n ، argument): n.queue.push (argument)}؛
اگر (! f._fbq) f._fbq = n ؛ n.push = n ؛ n.loaded =! 0 ؛ n.version = '2.0' ؛
n.queue = [] ؛ t = b.createElement (e) ؛ t.async =! 0 ؛
t.src = v؛ s = b.getElementsByTagName (e) [0] ؛
s.parentNode.insertBefore (t، s)} (پنجره ، سند ، "اسکریپت" ،
'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js') ؛
fbq ('init' ، '451545185034187') ؛
fbq ('track'، 'PageView')؛